mandag den 12. december 2011

Julegyseren ..

Intet er så skidt at det ikke er godt for noget.
Jeg er syg med en kraftig forkølelse, og kan derfor ikke komme på arbejde.

Men jeg kan strikke.

Og det betyder jeg får hentet lidt ind, således at jeg forhåbentlig bliver færdig med de to ærmer på julegaven til min yngste søster.  Lige nu er jeg ved at justere længden. Kunne se, at ærmerne bliver for korte, hvis ikke jeg forlænger den sidste grå strib med nogle cm, så det har jeg gang i nu, og så håber jeg at være klar med sammenstrikning inden jeg rammer min seng (forhåbentlig inden midnat) i aften.

Når jeg det mål, begynder jeg at kunne håbe på at have hele trøjen klar til levering den 24. dec.
Men endnu er der tæt opløb, for der er masser af andre ting der skal klares samtidig.

For lige at nævne i flæng: julekort, gaveindkøb, 80 års fødselsdag, job, etc...
Forleden var jeg omkring  Bettekun og fik købt dette skønne Geilsk til endnu en D-vitamin (til mig selv dennegang). Til sammenligning af farven har jeg lagt den ovenpå min søsters kommende julegave. Egentlig havde jeg tænkt mig at strikke den i gul - men så kom jeg til at se disse blå nuancer.
Jeg kan rigtig godt lide blåt, men har ikke så meget tøj i den farve. Så nu skulle det være ..

Men nu går jeg lige og kigger på det - for er det den rigtige farve, mon ?

I morges, da jeg feberhærget så morgen-tv, var der et indslag om indsamling af legetøj til indlagte børn. Det fik mig lige til at tænke på, at vi jo her i blogland også har en indsamling, nemlig den Frejvald.blogspot.com har gang i. 

Mette Frejvald indsamler hjemmelavede julegaver til indlagte børn på Odense Universitetshospital - og får de for mange ting der, videredistribueres det til andre hospitaler her i landet. Se nærmere hos frejvald.blogspot.com. Jeg håber rigtig mange har lyst til at være med.
Jeg fik også lige lyst til at linke til Doreen på Pippitime.blogspot.com. Doreen var nok egentlig den, der via sin egen blog Pippitime fik mig inspireret til at komme igang med at blogge.

Doreens blog indeholder rigtig mange spændende turforslag - og selv om man ikke lige bor på Sjælland, er det alligevel både spændende og hyggelig læsning. 
Ikke mindst fordi Doreen også er en dygtig fortæller og fotograf.  
Doreen har også mange lækre madopskrifter.  Nedenstående billede er tyv-stjålet fra Doreens blog - men mon ikke det går nu der både er kildehenvisning og links ?
juletid 

3 kommentarer:

Vibekes lille ullne sagde ...

Aldri så galt at det ikke er godt for noe! Den forkjølelsen redder kanskje julegaven din? Må si du lager riktig flotte julepresanger! Heldige de som får strikkegavene dine! Nydelig Geilsk-garn til din Vitamin D!

Strikk på!:)

Doreen Møller Holmquist sagde ...

Tak fordi du linker til mig, det helt iorden ;-)

KH Doreen

og god bedring!

Pia sagde ...

Held i uheld med forkølelsen. Så er der håb forude med de hjemmegjorte gaver, som iøvrigt ser rigtig dejlige ud.