onsdag den 28. december 2011

Fuglen og den fattige ..

I min have har jeg indrettet et rigtigt fugletræ.
På grund af det milde efterår har jeg ikke fået hængt fedtkugler ud til fuglene før nu.
For fuglene skal jo også mærke det er jul  ;o)
Det er hyggeligt at kunne kigge ud på træet her om vinteren og se de havens forskellige fugle flyve til og fra.
Sidste år var der virkelig rift om pladserne derude - og 'restauranten' var velbesøgt. Ja jeg kunne knap følge med. Dengang blev der også købt nødder og andet fedtholdigt foder til dem. Det har jeg ikke gjort i år.
For jeg har også en vis interesse i, at fuglene finder deres proteiner i havens snegle og andet spiseligt kryb.
Ja, jeg tror serviceniveauet i år måske er skudt lidt over mål..

Nu har I hørt så meget om den trøje jeg strikkede til min søster i julegave, så nu skulle I lige se den færdig og med indhold.
Det er lidt usædvanligt for mig selv at 'designe' modellerne
og det er heller ikke det store avancerede design jeg har vovet mig ud i.
Men skal jeg selv sige det, er jeg rimelig tilfreds med resultatet. Også fordi det er sket på mit skæve øjemål, uden afprøvning undervejs.
Den falder rimeligt pænt - måske er den lige et nummer for stor ?

Hun er glad for den, og den skal nok blive brugt.
Og det samme kan jeg heldigvis sige om D-vitaminet jeg strikkede til min anden søster.
Også den passede og er taget i brug.
Før jul havde jeg en give-away med Kreativ Striks julenummer. Der var trækning den 16. dec.
Da jeg intet har hørt fra vinderen (der også fik besked direkte), tillod jeg mig at trække en ny idag  (hvor jeg i forvejen har besøg af 'lykkens gudinde' (= min søster).
Den nye vinder er Jane med bloggen  http://ballesbazaar.blogspot.com/
Så Jane, hvis du lige sender mig din adresse på monaelisabeth.pedersen@gmail.com  - så sender jeg dig flux bladet.
Og skulle Louise alligevel dukke op, kan det være at der er noget andet vi kan glæde hende med.  :o)
Dette foto blev taget nede ved stranden ved 16 tiden igår .. 

3 kommentarer:

Balles Bazaar sagde ...

Hej Mona - hvor er jeg da bare heldig! En mail er fluks på vej.

Fru Knudsen sagde ...

Hej Mona. Godt gået med dit eget design. Måske du bliver så ferm til at designe, at du får udgivet dine opskrifter engang.
Et MEMO-BOARD, er en metalplade (A-4 størrelse), med tilhørende magnetiske linealer, så man hele tiden kan se hvilken række i mønsteret man strikker. Måske er den faktisk beregnet til broderi-mønstre.Uundværlig siger jeg bare. Prisen er ca. 100 kr.og jeg har købt min i garnforretning

Britta sagde ...

Den ser lidt 'baggy' ud, men det er helt fint. Ikke så meget at den er decideret for stor. Den klæder hende virkelig. Gode farver, flot og sød model - også den levende indeni.
Fuglefodring er hyggeligt og givende. Det er en kæmpefornøjelse og helt meditativt at betragte dem mæske sig. Bang smask midt i København havde jeg engang fuglekugler i grønne net hængende direkte på min rude. Det blev forår, men musvitterne og blåmejserne blev ved med at frekventere mit lille serveringssted. Med de voksne fugle fulgte senere deres unger. Det blev lunere, og mit vindue stod nu åbent. Pludselig en dag da der var særlig lang kø ved kuglerne udenfor fandt en af musvitungerne ud af at jeg da havde flere liggende i vindueskarmen indenfor. Jamen haps, og så gik der ikke længe inden 3-4 unger hyggede sig indendøre, siddende på min fax, på mine mapper og hvad der ellers lige faldt for. Selv sad jeg ca en meter væk og hyggede mig i deres selskab :o) Det stod på i flere måneder, indtil jeg fik pålæg om at ophøre med serveringen p.g.a. rotterne i nabolaget... Øv.