onsdag den 21. december 2011

En dejlig overraskelse

En dejlig overraskelse ventede i min postkasse da jeg kom hjem idag.
Det var en pakke fra Mette B med bloggen http://frbrinch.blogspot.com/

I pakken var denne fine blok med teksten "At være engel er faktisk kvindearbejde"
vedlagt et sødt kort med en tak for (min yderst beskedne) hjælp i forbindelse med Mette B's julekalender på bloggen.
Så selv tak, Mette, det var da så lidt. Og rigtig sødt af dig at sende denne hyggelige pakke.  :o) 
Søsterens julegave (den fhv. julegyser) er nu både vasket, presset og afprøvet.
Af mig kun, ganske vist.
Og jeg har ikke helt samme str. som søsteren.
Men jeg kunne godt få indtryk af, at bære-krave indtagningen gør noget godt for trøjen.
Den falder nemlig rigtig flot ned over brystet.
Trøjen er strikket i baby-alpaca fra Sandnes, og den har en rigtig blød og lækker kvalitet.
Men jeg tror også den er rigtig varm - og måske endda for varm til denne vinter.
Til slut resultatet af aftenens anstrengelser: det færdigpyntede juletræ hos mine forældre, hvor vi skal holde jul.
Meget af julepynten er rigtig gammelt - de hvide danserinder er fx mindst 50 år, og der er kugler, lygter og andre ting, der er mindst ligeså gamle.  Det er rigtig hyggeligt med disse gamle ting, der fremkalder minder mange år tilbage.
På træet ses også lametta - problemet er, at det næsten ikke er til at få mere - og vi har brug for ny forsyning.
Er der mon nogen derude der ved hvor det fås ?
Det skal helst være i en lidt kraftig kvalitet, der falder tungt.
Måske kan I se at der også er masser af hvide papirstjerner flettet af strimler ? dem har jeg lavet for mange år siden.
Ak ja, der er mange traditioner forbundet med sådan et juletræ.

Nu har jeg juleferie, og vil nyde den i fulde drag.

7 kommentarer:

"Perler på snor" sagde ...

Hvor ser det hyggeligt ud jeres juletræ! Ønsker en glædelig jul og på gensyn i 2012 :D

Velkommen hos indretning med farver. sagde ...

Hvor ser det hyggeligt ud.
Jeg har set at Kvickly havde de
Lametteaér ved ikke lige om de er kraftige med der var halv pris på alt deres julepynt.
Det må være rigtig hyggeligt at pynte med de gamle sager, der giver minder fra dengang.

Ønsker dig og Dine en Rigtig Glædelig Jul.

Knus Fra Susi

Hanne Rimmen sagde ...

Kære Mona
Jul som i gamle dage ;o)
Glæder mig, at Søstertrøjen nåt at blive færdig til jul i år. Det har da været noget af en gyser!
Hyggelig gave far Metteb. Ville da ønske at det var mig;o)
Snupper lige citat. Det er da for godt.
Kh. Hanne

Balles Bazaar sagde ...

Hyggeligt juletræ. Det er dejligt år efter år at finde julepynten frem og hænge det på træet. Det er som at være barn igen.
Flot trøje du har lavet til søsteren.

Fru Olsen sagde ...

Dejligt med uventede gaver.

Flot, at du nåede at blive færdig med trøjen - og hyggeligt juletræ - det er dejligt, når man har julepynt med historie.

Kan du nyde juleferien og rigtig god jul til dig og dine.

KH Dorit

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

Søsterens bluse ser rigtig flot ud

Glædelig Jul, stine

Karin Grøn sagde ...

Rigtig glædelig jul til dig og dine. Vi fik lametta i Superbrugsen, så det tror jeg ikke er noget problem.