søndag den 6. november 2011

Dette er det sidste I hører om D-vitamin

Nu er D-vitamin nemlig færdig. Helt færdig. Den er både monteret, vasket, og presset. Resultatet ser I her.  Jeg synes selv at den 3 trådede Geilsk har været perfekt at strikke med. På 'to do listen' fremgår ikke, at jeg faktisk har planer om at strikke en gul D-vitamin til mig selv også  - den glemte jeg i farten. Men den der der - omend et stykke nede i køen.

I får også lige et vue forfra (hvis I lover mig at se bort fra det gule bælte, der passede perfekt til den trøje jeg egentlig havde på ;o).  D-vitaminet er som nævnt en julegave til min søster (der venligst bedes lukke øjnene). Nej, hun har selv valgt både model og størrelse, så hun ved hvad hun går ind til. Nogen overraskelse bliver det nok ikke. 

Jeg var spændt på hvor synlige vendemaskerne ville være. Men Vibeke fra 'Vibekes lille ullne' fik ret i , at de nærmest blev usynlige, når trøjen blev presset.  Ærmerne ser lidt korte ud - men jeg har strikket dem længere end i opskriften. Tror de er tænkt som 3/4 ærmer.

Et nærbillede af hulmaske-udtagningerne. Trøjen er strikket stort set i et stykke, der gjorde monteringsarbejdet let. Man starter i halsen, og tager ud via hulmønster. Formen kommer via vendemasker.  Opskriften er relativt let at følge - dvs. man skal lige vende sig til de engelske forkortelser. Kaster nogle af jer ud i D-vitaminstrikning og kommer i tvivl om forkortelserne, er I velkomne til at spørge mig.

- Og til slut et efterårsbillede, der matcher flot i farven. Slut fra D-vitaminfronten for nu.

9 kommentarer:

Strikkefuglen sagde ...

Super flot model og farve :-)
Den måtte også gerne stå på min to do liste hvis ikke det lige var fordi jeg ikke har visa og ikke kan få fat i opskriften Øvøv
Efteråret har de smukkeste farver, de nydes :-)
God søndag
Majbritt

Frk.Bogorm sagde ...

Aj, hvor er den flot! Og hvor er du dygtig :-)

Berit sagde ...

Den er bestemt blevet flot!

Pia sagde ...

Så flot i både model og farve. Din søster bliver helt sikker glad for den.

Vibekes lille ullne sagde ...

Den ble superflott! Din søster er heldig som får en så fin presang. Gjetter på at hun blir veldig fornøyd.

Godt å høre at vendemaskene ble usynlige etter pressing. Synes du skal strikke en til deg selv også snart. Jeg er veldig glad i min jakke :)

Lea sagde ...

Hvor er den flot!!! Superlækker - kan godt forstå du gerne vil have en selv!

hyggetroldeogbulderbasser sagde ...

Hvor er den flot!!! Du er dygtig og så har du en heldig søster ;)
Mange tak for din tilmelding til min giveaway - jeg glæder mig til at følge med her hos dig :)
Kh Tina

Fru Knudsen sagde ...

Din søster er heldig, at der er tiltænkt hende sådan en gave.
I øvrigt, bliver man inspireret af at surfe på din blog

Britta sagde ...

Hvad?? Hvor!? Jeg har ikke set noget :oD
søsteren