torsdag den 20. oktober 2011

To do listen der vokser og vokser




Idag fik jeg lige den tanke, at jeg ville prøve at danne mig et overblik over hvilke projekter jeg har på tegnebrædtet. Og det er faktisk chokerende mange. Og jeg vil endda sige at listen vokser hurtigere end jeg kan nå at følge med.

Først er der julegaverne. Den ene er i fuld gang på pindene lige nu - D-vitamin af Heidi Kirmaier. Den skrider langsomt fremad. Den anden er også en søster-trøje, i gule og grå striber, som I ser ovenfor. Garnet er en grå mini-aplakka fra Sandness, og en gul exclusive Alpaca fra hjertegarn. Opskriften, som I måske kan skimte er fundet i "strik til efteråret' tillæg til Hendes Verden 33/2010. Det er en klassisk model buse med rundt bærestykke i et garn der har en tilsvarende løbelængde som mit alpakka. Den skal strikkes på pinde nr. 3 og 3 1/2, så det skal ikke vare længe inden jeg skal igang.


 Da jeg fik sommerens nummer af 'Kreativ Strik' faldt jeg for en masse modeller. Jeg har allerede strikket den stribede sommerkjole på side 26, blusen med de korte ærmer på side 12, Den stribede top med det lille ærme på side 14 (den strikkede jeg i det bamboo garn, jeg omtaler længere nede), Jakken med fletmønster på side 76, men jeg mangler helt enkelt forsidemodellen, som var den jeg allerførst faldt for.

Og som jeg fluks bestilte garn til.

Sommerens projekter stod simpelthen i kø - og blomstertrøjen tog alt for lang tid. Nu ligger garnet og venter på at blive strikket, og modellen finder jeg på side 30 i Kreativ Strik, sommer nummeret.

Jeg må hellere få det ordnet inden de nye sommermodeller kommer - for så er der flere og andre ting, der kommer til at friste.

Garnet er dette lækre Eco Algodon fra Wilfert's. Det er 100 % økologisk bomuld. Der ligger for godt 400 kr garn - endnu en grund til at få den strikket !

Jeg synes også det er nogle lækre farver.

Og nu jeg er igang med at skrive om bomuld: jeg fik en rest tilbage fra blomstertrøjen. Knap et nøgle.

Den vil jeg bruge, sammen med en rest gul og orange, til at strikke grydelapper.

Grydelapperne skal bruges i som kalenderpakke til december.

Og apropo kalenderpakker - inden vi får set os om er det 1. december, så det er bare med at få fart på strikkepindende. For der skal også strikkes
et halsrør af denne lækre rest Milano, 80 % uld og 20 % alpaca fra Hjertegarn.

Garnet har jeg oprindelig brugt til en mønstret trøje med rullekrave (mørklilla) og en jakke (denne lyslilla) og en flerfarvet poncho (som jeg tidligere har vist billede af). Billede af trøje og jakke kan bringes senere, hvis der er interesse for det.

Det er noget ualmindeligt lækkert garn, men det er også meget varmt. Trøjerne bruges hvis vinteren bliver kold - halsrøret ligeså.

For at vende tilbage til sommertoppen med de korte ærmer (fra Kreativ strik sommernummer, p 14, var det foreslåede garn Venedig fra Marks og kattens.

Jeg foretrak noget garn, der var friskere i farven, og fandt dette Bamboo hos min Garnpusher Hanne i den Røde Tråd i Hals.
Garnet er lækkert og behageligt at strikke i, og jeg blev så vild med det efter at have strikket en bluse til min søster, at jeg fandt på også at ville lave en til mig selv.

Så jeg bestilte noget mere garn - og Hanne, der altid er sød og gerne vil yde service - bestilte garnet hjem til mig.

Desværre lod det vente på sig, og sommeren er for længst forbi. Igår hentede jeg garnet i den Røde Tråd - og nu venter det på at jeg tager sommer-strikketøjet op igen. Så vil jeg lave en lille sommerbluse til mig selv også.

Og jeg kan forudse, at der bliver garn til overs. Derfor tænker jeg også, at der kan blive en lille top uden ærmer ud af det samme garn.

Hanne har endnu en pakke af garnet stående i butikken - så er der andre der har lyst til at lave noget af Bamboo, så kan det fås her.

Så fandt jeg mit fritidsgarn.

Det er det jeg bruger til filtet strik.

Jeg har lavet tasker, hjemmesko, huer, benvarmere, alt muligt ud af filtet strik.

Faktisk planlægger jeg et blogindlæg om dette emne i nær fremtid - jeg skal bare lige have nogle hjemmesko på pinden først - så kan I komme til at følge processen.

Og mon ikke det bliver december måneds give-away ?

i hvert fald er det en hammergod og meget populær gaveidé.

Både til kalenderpakker og julegaver.

En af mine kollegaer er nybagt mor.

Forleden kom hun og spurgte, om jeg ville strikke en lille trøje til datteren. Garn og opskrift var købt ind, så det var nemt lige at gå til. Og en lille babyting kan vel ikke tage så lang tid .. så det sagde jeg ja til. Den ligger i ventekøen ..
For den helt store udfordring venter her. Den er fra det seneste nr. af Kreativ Strik , og findes på side  50. Den er strikket i det skønnest Japonica Flower, der er en garn af 30% silke og 70% uld. Det bliver vinterens store projekt - når jeg engang kommer igang. Og det må hellere være snart, hvis jeg skal nå også at få lidt glæde af kjolen. Der er for ca 900 kr. garn i modellen, og jeg har valgt samme farve som i bladet. 
Denne skønne garn fra Japonica venter på at blive strikket.
Jeg kan jo blive helt svedt når jeg ser denne to do liste - og den er ikke engang færdig. For der kom lige lidt ekstra til. Igår så jeg på garnværkstedets blog, at der var 15% på Drops Nepal alpaca, og da jeg i forvejen havde kig på den skønne Jackie model, slog jeg til og bestilte en i rosa og en i blå. 

Der er noget der siger mig, at jeg ikke kommer til at kede mig hvad strikketøj angår i denne vinter.

Og så er der jo også lige alle de skønne modeller i 'Strik en Ø', 'Feminin Strik' osv.  Var der nogen der sagde noget om begrænsningens kunst ?

7 kommentarer:

Lea sagde ...

Uh, der er nok at gå igang med :-)Du har mange gode projekter foran dig - det bliver ikke en kedelig vinter :-)

Kjolen fra Kreativ Strik er helt fantastisk; den glæder jeg mig så meget til at se!!

Susannes syslerier sagde ...

Velkommen til en strikker verden - alt for mange planer og alt for lidt tid. Lækre ting, du har planer om og garn til. Den Robinrøde kjole ser fantastisk ud, og er straks komet på min to-do-liste (også)

Berit sagde ...

Sikke en liste!

Jeg må vist kigge nærmere på det nye nummer af Kreativ Strik for kjolen er da utrolig lækker.

strikkeentusiasten sagde ...

Pyha.... jeg bliver helt svedt over alle de projekter du har på tegnebrættet.... mange lækre ting imellem der godt kunne friste !!

Tak for din søde hilsen på min blog jeg måtte jo straks over og hilse på dig også.

God weekend.

kh Jane

Frk.Bogorm sagde ...

Hold da op, kan godt forstå du bliver svedt! Du er jo helt skræmmende - i al fald for en som mig, der strikker karklude og tykke sokker, hvor to aldrig bliver helt lige store. Fantastisk flot kjole! Rigtig god fornøjelse :-)

ylva sagde ...

Hej! såg att du hälsat på hos mig och var ju tvungen att titta in hos dig :) Vad många idéer och projekt! Svårt att välja...

jag hoppas att min bror blir glad för sin tröja.

Ylva

Fru Knudsen sagde ...

Jeg kom lige forbi din blog, den er ret inspirerende, og uha man bliver helt forpustet af alle dine planer.
Jeg kigger forbi en anden gang