søndag den 23. oktober 2011

Status på efterårsferiens kreativiteter.


Disse små filtkugler fra Søstrene Grene er simpelthen geniale.

De kan bruges til alt muligt - fx dekorationer, smykker, og (som her) bordskånere.

Og det er jo en glimrende julegave idé !

Der blev lavet bordskånere i to størrelser: 9 x 9 kugler, som bliver en rimelig stor bordskåner, ca 20 x 20 cm. Passer til en stor gryde /fad.

Og den mindre på 7 x 7 kugler, der fx passer til en kaffe / the kande, eller et minde fad.

Og en ting er sikker: man skal ikke bekymre sig om sit bord med disse bordskånere!

Jeg fandt kuglerne i 2 farveskalaer : klare farver, og de mere pastelagtige.

Så synes jeg jo jeg har strikket og strikket og strikket på D-vitamintrøjen uden at jeg er kommet nogen vegne.

Men så gik det op for mig, at jeg faktisk er nået et pænt stykke på nogle få dage. I tirsdags på færgen færdiggjorde jeg det sidste ærme, og begyndte at strikke pullen sammen.

Og eftersom det er på pinde nr. 3., og jeg nu er nået til næstsidste etape (de sidste 3 rækker med hulmønstre), så er det jo helt pænt.

Det, jeg mangler nu, er som sagt rækkerne med hulmønstre for neden på D-vitaminet, der skal være 3 rækker i alt. Derefter nogle rækker retstrik, og til allersidst skal der samles masker op langs forkant og halskant, og  strikkes i retstrik.

Så mon ikke det lysner forude ?

 Desværre er den kile, der giver rundingen, synlig.

Jeg har nok ikke lavet det helt rigtigt - jeg skulle wrappe den maske, jeg brugte til at vende på. Og så skulle jeg jo nok strikke sammen og tage ud, men det er set i bakspejlet.

Jeg tror dog en del af synligheden forsvinder, når D-vitaminet bliver vasket og presset.

Og så glemte jeg jo ellers at nævne på min to-do liste, at jeg har planlagt at lave endnu en D-vitamin i karrygul til mig selv.

Men det kan nu godt være den kommer bagi køen - det haster jo ikke så meget som julegavetingene.

Nu er efterårsferien slut, og der bliver knap så meget strikke- og blogge tid i de næste uger.

3 kommentarer:

Vibekes lille ullne sagde ...

Takk for koselig kommentar på bloggen min! :)

Veldig smart med de gryteskånere, kanskje man burde ta seg en tur til Grene-søstrene? Vitamin-D er drøy å strikke på slutten, veldig mange masker. Jeg er veldig fornøyd med min, og short-rows maskene blir mye mindre synlig etter vask! :)

Fru Olsen sagde ...

Ja, de filtkugler er geniale - har selv lavet bordskånere af dem. Og har et helt glas stående med dem - bare for at nyde farverne :-)

Fru Knudsen sagde ...

Så festlige bordskånere, fin julegaveidé