søndag den 30. oktober 2011

Pinde nr 10 og skøn salat med æbler.


Idag blev jeg færdig med at montere D-vitamintrøjen. Nu mangler bare en tur i vaskemaskinen.

Derefter skulle der ske noget andet.

Frem kom pind nr. 10 og det nøgle hjertegarn jeg havde i rest, og som jeg havde planlagt at bruge til et halsrør til min søster.

På rundpind slår jeg 50 masker op, og så går det bare derud af. Jeg udvider til 60 masker, og da garnet i sig selv laver effekt, vælger jeg at strikke i glatstrik.

Her er halsrøret fotograferet mens det ligger på en bænk, og det ser måske lidt underligt ud. Men jeg prøvede det på, og det sad fint. Det sad perfekt som det skulle.

Jeg brugte hele garnnøglet, og det var således garnets længde, der kom til at bestemme halsrørets størrelse.

Det tog lige et par timer at strikke - og voila - den første
hjemmestrikkede kalendergave var på plads.

Så kunne den to do ting vinges af.

Og straks begyndte jeg på den næste - også af restegarn. Dennegang var det en bomuldsgarn  fra hjertegarn (rester fra den stribede kjole i Kreativ Strik sommer nummer). Farve 1 gul og 1 orange + 2 tråde grå.

Det skulle gerne blive til et fint sæt grydelapper til samme julekalender.

Tanken er at hækle en kant rundt om i gul og orange til sidst.

Det er skønt lige at få banket nogle hurtige ting af pindene efter den langsommelige proces med D-vitaminet  :o)

Så nu har jeg også taget fritidsgarn med hjem til hjemmesko.
Hu hej hvor det går.  :o)

Og nu til noget helt andet :  Multisalat !

Igår lavede jeg denne lækre salat:

Ingredienser:

8 små kolde kogte kartofler, 1/2 honningmelon, 2 æbler,  1 glas kapers, 2 avokado, 1 orange peber, 1 rødløg, 4 æg, ruccola og baby spinat.
Dressing af olivenolien, hindbæreddike, hvidløg, chili og 1 lime.

bland dressing

Skyl ruccola og babyspinat, del evt. i mindre stykker.
kog æg, og skær i halve.

skær kartoflerne i mindre stykker, ligeså honningmelon, skræl æbler og skær i tern, Orange peber og rødløg skæres i tern,

Alle ingredienserne blandes sammen.

Salaten er fyldig i sig selv, så man behøver egentlig ikke tilbehør.

Men brug fx rejer, laks (ovnbagt eller røget), andet.

Kan måske også pyntes med valnødder? tilsættes små laksestykker ? krydderurter ? 

kun fantasien sætter grænserne.

Salaten er god både til hverdag og til fest. 

2 kommentarer:

Lea sagde ...

Den salat ser vel nok lækker ud!!

Du er sørme godt igang med gave-fremstillingen - skøn halsvarmer! Men pind 10, uha, uha, var det ikke hårdt?

Velkommen hos indretning med farver. sagde ...

Uhm... den ser lækker ud.
Tak for opskriften.

Ha´en dejlig dag.

Knus Susi