torsdag den 27. oktober 2011

Lydbog


Idag blev jeg færdig med at lytte til Jussi Adler-Olsens bog 'Og hun takkede guderne'.
Jeg har længe haft den til at stå i reolen, men er aldrig nået så langt som til at læse den. Først da jeg på biblioteket lånte den som lydbog, fik jeg den hørt/læst.
Og det er (ligesom de øvrige af Jussis bøger) en formidabel bog. God fortælling, spændende.
Så den kan jeg godt anbefale!
Jeg har 50 min. kørsel på arbejde. Før hørte jeg P3. Nu hører jeg lydbøger - og nu haster det pludselig ikke med at nå frem. Sommetider kan jeg nærmest være  fristet til at tage en omvej - eller blive hængende på P-pladsen, hvis jeg lige er på et spændende sted i fortællingen.
Og så har det ydermere den fordel, at jeg kommer igennem 'to-do' listen rent læsemæssigt.
Jeg elsker bøger. Har reolen fyldt både hjemme og i sommerhuset.
Samtidig er jeg storkunde på biblioteket.
Det betyder, at det altid er biblioteksbøgerne der bliver læst først, for der er jo en dead-line for aflevering. Mine egne dyrt indkøbte bøger når jeg sjældent frem til - desværre.
Så det er jo genialt, at jeg nu kan høre lydbøger til og fra job.
Det næste bliver vel, at jeg hører lydbøger når jeg sidder og strikker ;o)
Min søster gør mig opmærksom på, at man på
http://www.dr.dk/Nyheder/Kultur/Laeseklubber/Lydbogspris/lydbogsprisen-2011.htm
fra den 1. november og 14 dage frem frit kan downloade 3 lydbøger - så det hermed givet videre til fri afbenyttelse. 
Jeg er nået lidt længere på D-vitaminet. Prognosen siger, at jeg måske når at blive færdig i weekenden.
mvh Mona

3 kommentarer:

Ulla Røjkjær sagde ...

Selvfølgelig hører man da lydbøger når man strikker Mona..

Fru Olsen sagde ...

Jeg har flere lydbøger liggende, men kan simpelthen ikke få taget mig sammen til at få dem hørt. Jeg ved ikke helt, hvornår jeg skulle gøre det - jeg har jo 5 min. i bil på arbejde.
Jeg tænker også, at jeg måske får svært ved at koncentrere mig, når jeg lytter, at tankerne vil gå på langfart. Men det kan jeg selvfølgelig ikke vide, førend jeg har prøvet:-)
Sommetider hører jeg P1, når jeg er i bil - har også taget mig selv i, at blive siddende i bilen på parkeringspladsen, fordi jeg liiiige skal høre noget færdigt ;-)

Strikkeheksen sagde ...

Tror det kan være løsningen for mig - når jeg kører til Århus om onsdagen - for der hænger jeg altid i kø fra motorvejen og ind gennem byen. Tak for tippet med de 3 lydbøger - det må jeg benytte mig af :-)