lørdag den 29. oktober 2011

D-vitaminet vinder frem


Målstregen er ved at være i sigte. D-vitamin trøjen af Heidi Kirrmaier begynder at tage form.

Jeg har netop samlet masker op langs forkant og nakke, og er igang med sidste etape af D-vitamin trøjen.

Nu er det spændende hvordan den kommer til at passe min søster. Den forekommer mig at være lidt lille i str.  - men lad os nu se når den er færdig.

De sidste rækker er de længste - ikke mindst på grund af de mange udtagninger.  Har lige prøvet den lidt løst på - og den ser ud til at have en rigtig fin pasform.

Næste gang i ser den, har den været både vasket og presset - og er helt færdig  :o)

De næste projekter presser sig allerede på.
Der er babytrøjen til min kollega ..

eller julegave trøjen til min anden søster ..

eller det strikkede halsrør jeg planlægger som kalendergave ..

for slet ikke at tale om de filtede strikketing jeg også har planlagt at lave. Nogle som kalendergaver, andre som julegaver.

Jeg må vist lige have prioriteret.

Men tilbage til D-vitamin trøjen - den engelske opskrift, købt på Ravelry, var til at finde ud af. (når først lige koden var brudt). Så den bør ikke afskrække nogen fra at gå igang.

Og jeg har faktisk også planlagt at strikke en til, til mig selv. Dennegang i gul. Når jeg engang får tid.   :o)

1 kommentar:

Berit sagde ...

Den ser ud til at blive meget lækker! Men som dig har jeg også en endeløs række af ønskeprojekter, så jeg tror D-vitamin på nederst på listen hos mig.